Παρασκευή 21 Μαρτίου 2008

ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ:Εντονες διαμαρτυρίες ακτοπλόων για τις μικρές αυξήσεις στα ναύλα

ΤΗΝ ΕΝΤΟΝΗ διαμαρτυρία της εκφράζει η Ενωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας για την απόφαση του ΥΕΝ με την οποία ανακοινώθηκαν αυξήσεις ναύλων επιβατών και οχημάτων ύψους 8% από 1ης Μαΐου 2008, για τις μη απελευθερωμένες γραμμές. Με ανακοίνωσή της, η ΕΕΑ θεωρεί ότι οι αυξήσεις υπολείπονται κατά πολύ της πραγματικής αύξησης του κόστους λειτουργίας του πλοίου και καλεί την πολιτική ηγεσία του υπουργείου να επανεξετάσει την απόφαση, ζητώντας αυξήσεις τουλάχιστον 14%, λαμβανομένου υπόψη του γεγονότος ότι η τελευταία αναπροσαρμογή των ναύλων στα πλοία δημόσιας υπηρεσίας έγινε το Μάιο του 2005.Ειδικότερα, στην ανακοίνωση της ΕΕΑ αναφέρεται, μεταξύ άλλων, ότι «παρά τις υποχρεώσεις που έχει η χώρα μας απέναντι στην Ευρωπαϊκή Ενωση για την ολική απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών γραμμών της χώρας, αυτό δεν έχει ακόμα συμβεί. Ακόμη χειρότερα, για τις γραμμές αυτές, οι ναύλοι ορίζονται από το ΥΕΝ και δεν έχουν αυξηθεί από το 2005, όπως σωστά επισημαίνεται στην ανακοίνωση του ΥΕΝ».Στην ανακοίνωσή της η ΕΕΑ επισημαίνει ότι, στο διάστημα αυτό, υπήρξε μια πρωτοφανής αύξηση όλων των συντελεστών κόστους λειτουργίας των πλοίων, με κύρια αυτή του πετρελαίου και κατά συνέπεια των ναυτιλιακών καυσίμων. Επιπρόσθετα, τα ναυτιλιακά καύσιμα επιβαρύνθηκαν ακόμη περισσότερο και από την υποχρέωση χρήσης ακριβότερου καυσίμου με χαμηλότερη περιεκτικότητα σε θείο.Συνέπεια όλων αυτών είναι οι τιμές των καυσίμων το πρώτο δίμηνο του 2008 να είναι αυξημένες κατά 69% σε σχέση με το 2007, ενώ και οι λοιποί συντελεστές κόστους έχουν αυξηθεί σε ποσοστό 7 - 15%. Από την αύξηση αυτή έχουν επιβαρυνθεί κυρίως οι γραμμές δημόσιας υπηρεσίας και οι γραμμές χαμηλής εμπορικής ζήτησης. Προκειμένου οι γραμμές αυτές αφενός να είναι βιώσιμες, αφετέρου να προσελκύσουν περισσότερα και καλύτερα πλοία, ώστε να αναβαθμίζονται διαρκώς οι προσφερόμενες προς τους επιβάτες υπηρεσίες, οι ναύλοι θα έπρεπε να λάβουν αύξηση 25%.Η ΕΕΑ -συμπληρώνει- δεν διεκδίκησε ποτέ αύξηση τέτοιου ύψους, αλλά ζήτησε να «δοθεί τιμαριθμική τουλάχιστον αναπροσαρμογή από το 2005, που αναλογεί σε ποσοστό 14% για τις γραμμές δημόσιας υπηρεσίας και χαμηλής ζήτησης, οι οποίες επιτελούν κοινωνικό έργο και είναι απαραίτητες στη χώρα μας. Είναι άλλωστε ο μόνος μεταφορικός κλάδος που δεν έχει λάβει καμία αύξηση τα τελευταία χρόνια». «Δυστυχώς, προστίθεται στην ανακοίνωση, για μία ακόμη φορά δεν εισακουστήκαμε και η αθροιστική αύξηση του 8% για δύο χρόνια, κατά τα οποία επιβαρύνθηκε πολλαπλασίως η λειτουργία του ακτοπλοϊκού πλοίου, προκαλεί μεγάλες ανησυχίες στον κλάδο.Επιπλέον, η ΕΕΑ ζητεί για τη σωστή τιμολόγηση του κρατικού ναυλολογίου να λαμβάνεται υπόψη, πέραν του πληθωρισμού, και η αύξηση του κόστους των καυσίμων, που αποτελεί σήμερα το 60% του κόστους εκμετάλλευσης των πλοίων