Κυριακή, 23 Μαρτίου 2008

ΤΟ ΒΗΜΑ :Σε πλήρη αποδιοργάνωση η ακτοπλοΐα

Κλειστά παραμένουν έναν μήνα πριν από τις διακοπές του Πάσχα τα πλάνα κρατήσεων εισιτηρίων στα πλοία της ακτοπλοΐας, καθώς πολλές εταιρείες αποφάσισαν την τελευταία στιγμή να αλλάξουν προορισμούς και ώρες αναχώρησης, με αποτέλεσμα να προκληθεί πλήρης αναδιάταξη δρομολογίων σε όλο σχεδόν το εύρος των ακτοπλοϊκών συνδέσεων της χώρας.
Η εικόνα είναι ακόμη χειρότερη για τις καλοκαιρινές διακοπές. Οι περισσότερες εταιρείες δεν έχουν ακόμη συντάξει τα προγράμμματα δρομολογίων τους, με αποτέλεσμα όσοι θέλουν να κλείσουν νωρίς τις καλοκαιρινές διακοπές τους, ιδιαίτερα οι τουρίστες από το εξωτερικό, να μην μπορούν να το πράξουν. Τα νέα πλάνα των εταιρειών με τα οποία μεταβάλλονται δρομολόγια που είχαν καθοριστεί έναν χρόνο νωρίτερα έχουν κατατεθεί στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και δεν μπορούν να ανοίξουν παρά μόνον όταν θα έχει ολοκληρωθεί ο κύκλος των διαβουλεύσεων μεταξύ των ενδιαφερομένων εταιρειών.
Κατά την άποψη αναλυτών του κλάδου οι μεταβολές αυτές της τελευταίας στιγμής είναι προϊόν των ιδιαίτερα έντονων πιέσεων που δέχεται η ακτοπλοΐα εξαιτίας του αυξημένου κόστους λειτουργίας των πλοίων που ταλανίζει τον κλάδο εδώ και περίπου μία τριετία και το οποίο εκτινάχθηκε εκ νέου στα ύψη μετά την ξέφρενη πορεία του πετρελαίου.
Προκειμένου οι εταιρείες να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικότερα τις προκλήσεις του αυξημένου κόστους αποφασίζουν να σχεδιάσουν εκ νέου τα δρομολόγιά τους ώστε να επιλέξουν νέους προορισμούς που εκτιμούν ότι θα τις βοηθήσουν να χειριστούν καλύτερα τα οικονομικά τους.
Αλλοι πάλι εκτιμούν ότι οι αναδιατάξεις που έχουν σημειωθεί την τελευταία περίοδο στον κλάδο σε επίπεδο μετόχων μεταβάλλουν μοιραία τη στρατηγική μεγάλων εταιρειών του κλάδου. Οι μεταβολές αυτές λειτουργούν αλυσιδωτά και συμπαρασύρουν ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της αγοράς το οποίο εκ των πραγμάτων καλείται να επανατοποθετηθεί μέσα στον ακτοπλοϊκό χάρτη. Ο πρόεδρος της Ενωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας κ. Μιχάλης Σακέλης πιστεύει ότι τελικά δεν θα υπάρξει κανένα πρόβλημα, δεν κρύβει όμως τη δυσφορία του για την εικόνα που παρουσιάζει σήμερα η ακτοπλοΐα, έναν μόλις μήνα πριν από το Πάσχα, με τα περισσότερα πλάνα των πλοίων κλειστά. Αντιλαμβάνεται τους λόγους που επιβάλλουν τις αλλαγές αυτές, πιστεύει όμως ότι οι εταιρείες θα έπρεπε εγκαίρως να έχουν ολοκληρώσει τον κύκλο των διαβουλεύσεων ώστε σήμερα να μην υπάρχει πρόβλημα.
Επίσης, διευκρινίζει ότι για το πρόβλημα αυτό το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας δεν φέρει καμία απολύτως ευθύνη και καλεί τις εταιρείες-μέλη της ένωσης να έχουν λύσει το θέμα αυτό μέσα στην επόμενη εβδομάδα, κάτι που πιστεύει ότι θα γίνει.
Την ίδια ώρα ο κ. Σακέλης θεωρεί ότι οι αυξήσεις ύψους 8% που ανακοίνωσε το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας στις αρχές της εβδομάδας για την οικονομική θέση των πλοίων που εκτελούν δρομολόγια στην άγονη γραμμή δεν καλύπτουν σε καμία περίπτωση τα πραγματικά κόστη των πλοίων της κατηγορίας αυτής.
«Στις γραμμές δημοσίου συμφέροντος» λέει ο κ. Σακέλης «δραστηριοποιούνται κατά βάση μικρές ακτοπλοϊκές εταιρείες οι οποίες προσφέρουν ένα ανεκτίμητο κοινωνικό έργο το οποίο, όπως προκύπτει από τον τρόπο με τον οποίο τις αντιμετωπίζει το ΥΕΝ, δεν αναγνωρίζεται. Στις εν λόγω γραμμές είχε να δοθεί πραγματική αύξηση για αρκετά χρόνια και είχαμε επισημάνει στο υπουργείο ότι η αύξηση αυτή δεν θα μπορούσε να ήταν μικρότερη από 14%.
Αν αντιστοιχίσει κανείς τα ποσοστό αύξησης 14% σε πραγματικό χρήμα, τότε δεν μιλάμε για περισσότερα από 30 με 35 λεπτά στην οικονομική θέση και αν ταυτόχρονα αναλογιστούμε ότι οι κάτοικοι των μικρών νησιών που διακινούνται ενδονησιωτικά δεν πληρώνουν εισιτήριο, τότε εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς ότι το υπουργείο όντως δεν αναγνωρίζει το τεράστιο κοινωνικό έργο των εταιρειών αυτών, που δίνουν μάχη για να παραμείνουν ζωντανές».
Οσον αφορά τις άλλες κύριες ακτοπλοϊκές γραμμές της χώρας, ο κ. Σακέλης αναφέρει ότι και σε αυτές θα υπάρξουν αυξήσεις.
«Δεν γνωρίζω πώς προτίθεται να χειρισθεί το θέμα των αυξήσεων η κάθε εταιρεία ξεχωριστά. Στην περίπτωση της Blue Star Ferries, π.χ., οι αυξήσεις θα κυμανθούν μεταξύ 2,5% και 6% περίπου, ανάλογα με τον προορισμό. Υποθέτω ότι ανάλογες αυξήσεις και σε ίσως σε λίγο υψηλότερα επίπεδα, αλλά σε κάθε περίπτωση κάτω από 8% κατά μέσον όρο, θα είναι και οι αυξήσεις που θα βάλουν στα εισιτήρια επιβατών και οχημάτων και οι άλλες εταιρείες της ακτοπλοΐας.
Με τις αυξήσεις αυτές δεν καλύπτεται σε καμία περίπτωση το κόστος λειτουργίας των πλοίων. Εχουμε υπολογίσει ότι αν αποφασίζαμε να καλύψουμε το κόστος λειτουργίας και τις ζημιές του περασμένου έτους, θα έπρεπε να βάλουμε αυξήσεις της τάξεως του 25%. Και φυσικά για κερδοφορία ούτε λόγος...
Ολες οι εταιρείες της ακτοπλοΐας όμως καλούνται σήμερα να συνυπολογίσουν, εκτός από το κόστος τους, και την αντοχή του κόσμου. Πόσο δηλαδή μπορεί να αντέξει να πληρώσει για την ακτοπλοΐα ο επιβάτης και με βάση αυτό το σκεπτικό αποφασίζουμε πλέον ως κλάδος τις όποιες αυξήσεις στους ναύλους επιβατών και οχημάτων» καταλήγει ο κ. Σακέλης

ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑ

Ενα πλοιο της GA FERRIES ,που εχει παρει ,αρκετες αρνητικες κριτικες,για τις συνεχεις βλαβες που παρουσιαζε ,τους καλοκαιρινους μηνες.Το ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑ λοιπον,ναυπηγηθηκε το 1978 ,στην Ιταλια.Πρωτο του ονομα,το VERGA.Για περιπου 20 χρονια ,ταξιδευε σε λιμανια της Ιταλιας.Το 1997,αγοραστηκε ,απο την GA FERRIES,οποτε πηρε και το ονομα, που εχει σημερα.Απο εκεινη τη χρονολογια μεχρι σημερα,πραγματοποιει ανελλειπως ,διαφορα δρομολογια στο Αιγαιο,παντα ομως με την ιδια αρχοντια που το χαρακτηριζει.Τα περισσοτερα μιλια ,τα εχει κανει ,σε αγονες γραμμες,οπως στη γραμμη Θεσ/νικη-Λημνος-Μυτιληνη-Χιος -Σαμος και δεν συμαζευεται.Τα τελευταια χρονια ακουγεται συχνα πυκνα στα δελτια ειδησεων, για τις συνεχεις μηχανικες βλαβες ,που παρουσιαζει ,αλλα κι αυτο αναποφευκτο ειναι, για ενα βαπορι 30 ετων.Αυτη την εποχη πραγματοποιει δρομολογια στα Δωδεκανησα.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ AEGΕAN SPEED LINES ΓΙΑ ΤΟ SPEEDRUNNER 1

Η Aegean Speed Lines ενημερώνει ότι, λόγω των αλλαγών που σημειώθηκαν το τελευταίο διάστημα στο χώρο της ακτοπλοίας και ειδικότερα στην δρομολογιακή γραμμή των Ανατολικών Κυκλάδων οι οποίες ανέτρεψαν τους επιχειρηματικούς της σχεδιασμούς, αποφάσισε να προχωρήσει στην πώληση του πλοίου της SpeedrunnerI σε εταιρία Ελληνικών συμφερόντων.
Το Speedrunner I, παρά τη σύντομη παραμονή του στα νερά των Δυτικών κυρίως Κυκλάδων, έγραψε τη δική του ιστορία ενισχύοντας δυναμικά τις τοπικές κοινωνίες, το τουριστικό προφίλ της περιοχής και συμβάλλοντας μέγιστα στην οικονομική ανάπτυξη των νησιών, σκοπός άλλωστε για τον οποίο δρομολογήθηκε.
Το Speedrunner I θα αντικατασταθεί απο το Speedrunner II τη φετινή σεζόν στις Δυτικές Κυκλάδες, ένα νεώτερης ηλικίας και μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας ταχύπλοο σκάφος, το οποίο εκτιμούμε ότι θα ανταποκριθεί ακόμη καλύτερα στις απαιτήσεις της εν λόγω ακτοπλοϊκής γραμμής.
Η πώληση του Speedrunner I σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει την μείωση της θέσης της εταιρίας στην Ελληνική Ακτοπλοία. Οι άνθρωποι της εταιρίας μας συνεχίζουν να εργάζονται προσηλωμένοι στον αρχικό στόχο της που ήταν, είναι και παραμένει ο συνεχής εκσυγχρονισμός της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των μεγάλων αλλά και των μικρών κυρίως νησιών. Πιστεύουμε και ελπίζουμε ότι οι εξελίξεις θα επιβεβαιώσουν την δέσμευση μας αυτή.
Ευχαριστούμε ιδιαίτερα όλο το επιβατηγό κοινό που αγάπησε το Speedrunner I, τους πράκτορες μας που το υποστήριξαν και τους φορείς και τις κοινωνίες των νησιών που αναγνώρισαν την προσφορά του πλοίου με κάθε τρόπο.

ΔΥΝΑΤΟΙ ΑΝΕΜΟΙ ΣΤΑ ΠΕΛΑΓΗ

Δυνατοι ανεμοι ,αναμενεται να πληξουν τη χωρα μας,απο αυριο τ απογευμα.Συγκεκριμενα νοτιοι -νοτιοδυτικοι ανεμοι,εντασεως μεχρι και 9 μποφορ τοπικα,θα πνεουν σε ολα τα πελαγη μας,μεχρι και τη Τεταρτη το μεσημερι.Λογω της κρισιμοτητας της καταστασης και των πιθανων απαγορευτικων απολπλου που θα εχουμε,παρακαλουνται οι επιβατες ,που θα θελουν να ταξιδεψουν για τα νησια μας,να ενημερωνονται απο τα κατα τοπους λιμεναρχεια ή απο τους πρακτορες που συνεργαζονται.

Σάββατο, 22 Μαρτίου 2008

ΑΡΙΑΔΝΗ

Ενας πραγματικος βαποραρος ,στη ελληνικα υδατα.Ειμαστε χαρουμενοι,που σαν Ελληνες καταφεραμε ,να πραγματοποιησουμε ,μια υπεροχη μετασκευη ,σαν κι αυτη.Ναυπηγηθηκε στην Ιαπωνια, το 1996.Πρωτο του ονομα ,το RAINBOW BELL Ως το 2005,πραγματοποιει δρομολογια, σε διαφορες γραμμες ,της Ιαπωνιας .Το 2006 ,αγοραζεται ,απο την ΗELLENIC SEAWAYS,με το ονομα FERRY HIMUKA.Τελη 2006 ,ερχεται στην Ελλαδα και αγκυροβολει στο Μωλο της ΔΕΗ, στο Κερατσινι.Εκει ,πραγματοποιουνται διαφορες μετασκευες ,μεχρι να παρει τη σημερινη του μορφη.Το Σεπτεμβριο του 2007,πραγματοποιει το παρθενικο του δρομολογιο ,στη χωρα μας,στη γραμμη Πειραιας-Χανια.Οι πρωτες εντυπωσεις, για το νεο αυτο πλοιο, ειναι ποικιλες.Οι περισσοτερες ομως ειναι εκδηλωσεις θαυμασμου .Το Γεναρη του 2008,ναυλωνεται απο τη ΜINOAN LINES,στη γραμμη Πατρα-Βενετια.Σημερα ειναι αγκυροβολημενο στο λιμανι του Πειραια,περιμενοντας να ξαναρχισει τα δρομολογια του,αγνωστο που.

ΛΑΤΩ

Συνεχιζοντας,την περιηγηση μας,στην ιστορια των πλοιων ,της Ελληνικης Ακτοπλοιας μας,ερχομαστε σημερα ν ασχοληθουμε, με ενα πλοιο,που κατα τη γνωμη μας,αποτελεσε χρυσοφορα αγορα, για την εποχη που αγοραστηκε.Κατασκευασμενο, το 1975 ,στην Ιαπωνια ,ξεκινησε δρομολογια, στην Απω Ανατολη,με το πρωτο του ονομα ,DAISETSU.To 1980 ,προεκτεινεται κατα 12,5 μετρα ,και φτανει στο μηκος των 188 μετρων!Το 1985 ,ονομαζεται VARUNA και με αυτο το ονομα , το αγοραζει η ΑΝΕΚ ,το 1987.Την ιδια χρονια ,ερχεται στην Ελλαδα,οποτε και υπεστει ,μια μινι μετασκευη.Τοποθετειται στις γραμμες της Αδριατικης, με απολυτη επιτυχια και συγκεκριμενα στη γραμμη Πατρα-Ηγουμενιτσα-Κερκυρα-Ανκονα.Το 1997,ερχεται στη γραμμη Πειραια -Χανια,οπου μαζι με το ΛΙΣΣΟΣ ,παραμενει μεχρι το 2007.Το καλοκαιρι του ιδιου ετους ,μισθωνεται στη γραμμη ,Μασσαλιας-Αλγεριου.Η μισθωση του αυτη,δεν ηταν και οτι καλυτερο ,αφου το Σεπτεμβρη,γυρναει στη χωρα μας, "τραυματισμενο" και ταλαιπωρημενο.Φετος το βλεπουμε να εκτελει δρομολογια στη γραμμη Πειραια-Ηρακλειο.Αδελφο του πλοιο,το ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ Τ ,της ENDEAVOR LINES.

SPEEDRUNNER 1

Tελικα ,το SPEEDRUNNER 1,μετα την πραγματοποιηση της ετησιας επισκευης του,πουληθηκε σε εφοπλιστη,που δραστηριοποιειται,σε κρουαζιερες,που γινονται σε Σαντορινη και Κρητη.Αναμενοντας την επισημη ανακοινωση ,απο την AEGEAN SPEED LINES,ας το χαρουμε λιγο ακομα ,με τα παλια του χρωματα ,στο Πειραια.

GREEK SHIPPING NEWS:Απεργίες μέχρι τέλος Απριλίου στα λιμάνια

«Το Σχέδιο Νόμου, το οποίο η κυβέρνηση μόνη της ψήφισε στη Βουλή, δεν απαντάει σε κανένα από τα ερωτήματα για το εργασιακό μέλλον των εργαζομένων μετά το ενδεχόμενο ξεπούλημα των Σ.ΕΜΠΟ των Λιμανιών», αναφέρει η ΟΜΥΛΕ και ανακοινώνει ότι συνεχίζει τις απεργιακές της κινητοποιήσεις μέχρι το τέλος Απρίλίου. Σε ανακοίνωσή της η ΟΜΥΛΕ αναφέρει τα εξής:
«Η εμμονή της διοίκησης στην ποινικοποίηση της συνδικαλιστικής δράσης ακόμα και μετά την απόφαση του πρωτοδικείου που δικαίωσε τον αγώνα των εργαζομένων δεν μπορεί να αποτελεί λύση στο μεγάλο θέμα του Λιμανιών».
Για τους λόγους αυτούς η ΟΜΥΛΕ αποφάσισε τη συνέχιση της αποχής από υπερωρίες καθώς και από εργασία Σαββάτου - Κυριακής - αργιών μέχρι και το τέλος Απριλίου, καθώς και τη διοργάνωση μαζικών εκδηλώσεων στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη για να αναδειχθούν ακόμη περισσότερο οι θέσεις των εργαζομένων στην κοινωνία. Σημειώνεται ότι οι εργαζόμενοι στα λιμάνια συνεχίζουν αδιάκοπα τις κινητοποιήσεις τους από τον Ιανουάριο του 2008.
Στόχος των εργαζομένων είναι η αποτροπή της εκχώρησης των ΣΕΜΠΟ σε Πειραιά και Θεσσαλονίκης αφού όπως τονίζει αναπόφευκτα «θα επιφέρει ανεπανόρθωτη βλάβη στην εργασιακή μας προοπτική».

ΚΡΗΤΗ ΙΙ

Κατεπλευσε στο λιμανι του Πειραια,το ΚΡΗΤΗ ΙΙ,προερχομενο απο το λιμανι της Πατρας.Ο σκοπος της επισκεψης του ,οφειλεται στ οτι πρεπει να πραγματοποιησει τις επομενες μερες ,την ετησια επισκευη του.Εμεις αυτο που εχουμε να του πουμε,ειναι καλη παραμονη στο λιμανι μας.Οσοι πιστοι προσελθετε ,στο προλιμενα ,για να το δειτε απο κοντα.

Παρασκευή, 21 Μαρτίου 2008

ΠΑΝΑΓΙΑ ΚΡΗΜΝΙΩΤΙΣΣΑ

Απο χτες, το πλοιο της SAOS FERRIES,βρισκεται αγκυροβολημενο ,στο Νεο Μωλο Δραπετσωνας.Φημες, που πιθανοτατα ισχυουν ,θελουν το πλοιο ,να εχει νοικιαστει, απο γνωστο εμπορικο κολοσσο ,για να πραγματοποιει, διακινησεις των προιοντων της εταιρειας αυτης,στα Δωδεκανησα.

ΠΡΕΒΕΛΗΣ

Στα ναυπηγεια Ελευσινας ,το ΠΡΕΒΕΛΗΣ,της ΑΝΕΚ LINES.Συντομα θα το δουμε στη γραμμη Πειραια-Παρος -Ναξος -Ιο -Θηρα και Ηρακλειο,1 φορα την εβδομαδα

ΑΡΣΙΝΟΗ

Απο σημερα στη πετρινη δεξαμενη του Βασιλειαδη,το ΑΡΣΙΝΟΗ ,για τη καθιερωμενη ετησια επισκευη του

ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ & ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ

Σημερα ,ειχαμε την ευκαιρια ,να δουμε ,τα ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ και ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ,σε αλλες θεσεις ,απο αυτες ,που ειχαμε συνηθισει, να ειναι δεμενα.Ετσι το Νησος Χιος, εδεσε στα ροδιτικα και το Νησος Μυκονος ,μουρη με μουρη, με το Festos Palace στην Ηετιωνα.

ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ:Εντονες διαμαρτυρίες ακτοπλόων για τις μικρές αυξήσεις στα ναύλα

ΤΗΝ ΕΝΤΟΝΗ διαμαρτυρία της εκφράζει η Ενωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας για την απόφαση του ΥΕΝ με την οποία ανακοινώθηκαν αυξήσεις ναύλων επιβατών και οχημάτων ύψους 8% από 1ης Μαΐου 2008, για τις μη απελευθερωμένες γραμμές. Με ανακοίνωσή της, η ΕΕΑ θεωρεί ότι οι αυξήσεις υπολείπονται κατά πολύ της πραγματικής αύξησης του κόστους λειτουργίας του πλοίου και καλεί την πολιτική ηγεσία του υπουργείου να επανεξετάσει την απόφαση, ζητώντας αυξήσεις τουλάχιστον 14%, λαμβανομένου υπόψη του γεγονότος ότι η τελευταία αναπροσαρμογή των ναύλων στα πλοία δημόσιας υπηρεσίας έγινε το Μάιο του 2005.Ειδικότερα, στην ανακοίνωση της ΕΕΑ αναφέρεται, μεταξύ άλλων, ότι «παρά τις υποχρεώσεις που έχει η χώρα μας απέναντι στην Ευρωπαϊκή Ενωση για την ολική απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών γραμμών της χώρας, αυτό δεν έχει ακόμα συμβεί. Ακόμη χειρότερα, για τις γραμμές αυτές, οι ναύλοι ορίζονται από το ΥΕΝ και δεν έχουν αυξηθεί από το 2005, όπως σωστά επισημαίνεται στην ανακοίνωση του ΥΕΝ».Στην ανακοίνωσή της η ΕΕΑ επισημαίνει ότι, στο διάστημα αυτό, υπήρξε μια πρωτοφανής αύξηση όλων των συντελεστών κόστους λειτουργίας των πλοίων, με κύρια αυτή του πετρελαίου και κατά συνέπεια των ναυτιλιακών καυσίμων. Επιπρόσθετα, τα ναυτιλιακά καύσιμα επιβαρύνθηκαν ακόμη περισσότερο και από την υποχρέωση χρήσης ακριβότερου καυσίμου με χαμηλότερη περιεκτικότητα σε θείο.Συνέπεια όλων αυτών είναι οι τιμές των καυσίμων το πρώτο δίμηνο του 2008 να είναι αυξημένες κατά 69% σε σχέση με το 2007, ενώ και οι λοιποί συντελεστές κόστους έχουν αυξηθεί σε ποσοστό 7 - 15%. Από την αύξηση αυτή έχουν επιβαρυνθεί κυρίως οι γραμμές δημόσιας υπηρεσίας και οι γραμμές χαμηλής εμπορικής ζήτησης. Προκειμένου οι γραμμές αυτές αφενός να είναι βιώσιμες, αφετέρου να προσελκύσουν περισσότερα και καλύτερα πλοία, ώστε να αναβαθμίζονται διαρκώς οι προσφερόμενες προς τους επιβάτες υπηρεσίες, οι ναύλοι θα έπρεπε να λάβουν αύξηση 25%.Η ΕΕΑ -συμπληρώνει- δεν διεκδίκησε ποτέ αύξηση τέτοιου ύψους, αλλά ζήτησε να «δοθεί τιμαριθμική τουλάχιστον αναπροσαρμογή από το 2005, που αναλογεί σε ποσοστό 14% για τις γραμμές δημόσιας υπηρεσίας και χαμηλής ζήτησης, οι οποίες επιτελούν κοινωνικό έργο και είναι απαραίτητες στη χώρα μας. Είναι άλλωστε ο μόνος μεταφορικός κλάδος που δεν έχει λάβει καμία αύξηση τα τελευταία χρόνια». «Δυστυχώς, προστίθεται στην ανακοίνωση, για μία ακόμη φορά δεν εισακουστήκαμε και η αθροιστική αύξηση του 8% για δύο χρόνια, κατά τα οποία επιβαρύνθηκε πολλαπλασίως η λειτουργία του ακτοπλοϊκού πλοίου, προκαλεί μεγάλες ανησυχίες στον κλάδο.Επιπλέον, η ΕΕΑ ζητεί για τη σωστή τιμολόγηση του κρατικού ναυλολογίου να λαμβάνεται υπόψη, πέραν του πληθωρισμού, και η αύξηση του κόστους των καυσίμων, που αποτελεί σήμερα το 60% του κόστους εκμετάλλευσης των πλοίων

ΛΙΜΑΝΙ ΡΑΦΗΝΑΣ

Στο λιμανι της Ραφηνας , απο σημερα το πρωι , τα HIGHSPEED 2 και AQUA JEWEL,μετα απο την ετησια επιθεωρηση τους.



Πέμπτη, 20 Μαρτίου 2008

ΡΟΔΑΝΘΗ

Αλλαγη δρομολογιου, απο χτες το βραδυ,για το ομορφο πλοιο της GA FERRIES.Ετσι,αφηνοντας τη γραμμη των Δωδεκανησων,θα το βλεπουμε, για λιγο καιρο ομως, στη γραμμη Πειραιας-Παρος-Ναξος-Ιος-Θηρα.Φημες το θελουν, απο το καλοκαιρι ,να επιστρεφει πισω ,παλι στα Δωδεκανησα.

HIGHSPEED 4

Σημερα εθεαθη ,στο χαρτη του AIS ,το HIGHSPEED 4,να βρισκεται εντος του λιμενα του Ρεθυμνου.Πιθανοτητα η πραγματοποιηση του ταξιδιου αυτου,να ηταν δοκιμαστικο, πριν την εναρξη των επισημων δρομολογιων του που επισημα ξεκινουν στις 23/03.Το πλοιο θα πραγματοποιει το δρομολογιο Πειραιας Ρεθυμνο ,με ωρα αναχωρησης 18:45

AQUA JEWEL

Το AQUA JEWEL,μετα απο παραμονη 2 ημερων ,στη δεξαμενη Βασιλειαδη,αγκυροβολησε σημερα ,διπλα στο ΜΑΡΙΝΑ της GA FERRIES.Πιθανοτατα ,αυριο ν αναχωρησει για το λιμανι της Ραφηνας ,με σκοπο ,να ξεκινησει τα δρομολογια του ,για Ανδρο-Τηνο-Μυκονο.Ενημερωτικα ,στο site της ALPHA FERRIES,ειχε ανακοινωθει ,οτι θα ξεκινησει τα δρομολογια του, απο σημερα 20/03 ,αλλα χωρις ,να επαληθευτει κατι τετοιο.

Τετάρτη, 19 Μαρτίου 2008

SUPERFERRY II

Μετα απο απουσια 2 ημερων,επανερχομαστε ξανα στην ιστορικη αναδρομη των πλοιων της ελληνικης ακτοπλοιας μας και συγκεκριμενα ,θ ασχοληθουμε μ ενα πλοιο ,που εχει σφραγισει με τη παρουσια του ,τη γραμμη της Ραφηνας-Ανδρου-Τηνου-Μυκονου.Ειναι το SUPERFERRY II.Κατασκευασμενο το 1974 στο Βελγιο,αρχιζει τα δρομολογια του ,με τα σινιαλα της Μaritiem Transport στη γραμμη Οστανδη-Ντοβερ.Αρχικο του ονομα ,το PRINCE LAURENT.Στις γραμμες αυτες παραμενει μεχρι το 1992 ,οποτε και αγοραζεται απο την STRINTZIS LINES και μετονομαζεται σε ΙΟNIAN EXPRESS.Ερχομενο στην Ελλαδα,αγκυροβολει στο Περαμα,οπου υπεστει μια εκτεταμενη μετασκευη ,στην εξωτερικη του μορφη.Βγαινοντας απο την δυσκολη δοκιμασια της μετασκευης,του αποδιδεται, το σημερινο του ονομα και εως σημερα, εκτελει δρομολογια ανελλιπως, στη γραμμη που αναφεραμε στην αρχη .

ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ

Παραμενει δεμενο στο Νεο Μωλο Δραπετσωνας,το ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ.Το Ro/Ro της ΝEL LINES,σε πηγαδακια που γινονται ,ακουγεται πως θα ξεκινησει νωριτερα τα δρομολογια ,για Χιο -Μυτιληνη.Επισης η φημη οτι δεν θα χρησιμοποιηθει και σαν επιβατηγο ,δεν φαινεται να ισχυει.Εδω σας παραθετουμε φωτογραφια του πλοιου,απο τη χθεσινη εποισκεψη μας στη Δραπετσωνα.

HELLENIC SPIRIT

Αναχωρησε αποψε απο τα Ναυπηγεια της Ελευσινας,το HELLENIC SPIRIT,με προορισμο ο λιμανι της Πατρας.

Τρίτη, 18 Μαρτίου 2008

ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ:Αυξήσεις 8% στα εισιτήρια των πλοίων

Αυξήσεις 8%, 3,75% για το 2006 και 4,25% για το 2007,στα εισιτήρια της ακτοπλοΐας- αποφάσισε το YEN. Οι νέες ανώτατες τιμές καθαρών ναύλων οικονομικής ή ενιαίας θέσης επιβατών και οχημάτων θα ισχύσουν από 1ης Μαΐου 2008.Σύμφωνα με το ΥΕΝ, η αύξηση αποφασίσθηκε με βάση το Γενικό Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, ενώ όπως σημειώνεται, η τελευταία αύξηση του ναυλολογίου είχε γίνει στις 27 Μαΐου 2005, κατά 6,8%. Η αύξηση του 8% αφορά τα έτη 2006 και 2007, με βάση το Γενικό Δείκτη Τιμών Καταναλωτή των δύο αυτών χρόνων.Εφεξής οι ανώτατες επιτρεπόμενες τιμές θα αναπροσαρμόζονται την 1η Μαΐου κάθε χρόνου, με αρχή το 2009, σε ποσοστό αντίστοιχο του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή των μηνών Ιανουαρίου-Δεκεμβρίου του προηγούμενου έτους και θα ανακοινώνονται μέχρι 10 Απριλίου.Όπως διευκρινίζεται, οι εν λόγω αυξήσεις δεν αφορούν τις γραμμές εκείνες που είναι απελευθερωμένες και οι οποίες διαμορφώνονται ελεύθερα με βάση τους κανόνες της αγοράς και του ανταγωνισμού.

SPEEDRUNNER 1

Eπεστρεψε στο λιμανι του Πειραια,το SPEEDRUNNER 1,μετα την ετησια επιθεωρηση του ,στα Ναπηγεια της Αυλιδας.

AQUA JEWEL

Εισηλθε σημερα στη πετρινη δεξαμενη του Βασιλειαδη,το AQUA JEWEL,λιγες μερες πριν αρχισει τα δρομολογια του στη γραμμη Ραφηνα-Ανδρος-Τηνος-Μυκονος



ΑΡΙΑΔΝΗ

Αποχωρησε ,σημερα το πρωι για,2 ωρες,το Αριαδνη,απο τη "παγοδα",εκει που το ειχαμε συνηθισει ,τις τελευταιες μερες.Μετα τη διαδικασια αυτη,των 2 ωρων,μπροστα στο ΥΕΝ,επεστρεψε πισω στη θεση του χωρις να μαθουμε το λογο που πραγματοποιησε αυτη τη συντομη μετακινηση.


Δευτέρα, 17 Μαρτίου 2008

FLYINGCAT 6

Aναχωρησε το FLYINGCAT 6,αποψε απο το λιμανι του Πειραια,για το λιμανι της Αλοννησου.

ΔΙΑΓΟΡΑΣ

Ειμαστε τυχεροι ,που ενα τοσο ωραιο πλοιο,παρεμεινε στη χωρα μας, μετα τη πτωχευση της DANE SEA LINES.Κατασκευασμενο ,στην Ιαπωνια ,το 1990,με το ονομα NEW TOSA ,εκανε δρομολογια στην Ιαπωνια για περιπου 10 χρονια.Εκει το ανακαλυπτουν ανθρωποι της DANE.Το 2000,ερχεται στο Περαμα,παιρνει αρχικα το ονομα ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΚΙΑΔΕΝΗ και μετα το ονομα ΛΙΝΔΟΣ.Με το ονομα αυτο υπεστη εκεινη την εποχη,εκτεταμενη μετασκευη,ως που πηρε τη μορφη που εχει μεχρι σημερα.Το 2001 ,αρχιζει δρομολογια, με το νεο του ονομα, ΔΙΑΓΟΡΑΣ ,στη γραμμη Πειραιας-Ροδος.Το 2004 ,με τη πτωχευση που κηρυσσει η DANE ,αγκυροβολει στην ακτη Βασιλειαδη και περιμενει απεγνωσμενα το νεο του αγοραστη.Μες την ατυχια του ,το 2006,το αγοραζει η BLUE STAR FERRIES και μετα απο ενα συντομο ,επιτυχημενο Lifting,μπαινει παλι στη γραμμη Πειραιας-Αστυπαλαια-Καλυμνος-Ροδο,οπου και παραμενει μεχρι σημερα.

GREEK SHIPPING NEWS:Παραιτήθηκε η Μαρία Μανούση από τη διοίκηση της ΣΑΟΣ

H Μανούση Μαρία ,Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, εκτελεστικό μέλος του Δ.Σ, υπέβαλε την παραίτησή της κατά την συνεδρίαση του Δ.Σ της 13/03/2008 για προσωπικούς λόγους.

Κυριακή, 16 Μαρτίου 2008

SKY WONDER

Ενα πανεμορφο κρουζιεροπλοιο,εχουν την ευκαιρια ,αυτες τις μερες,ν απολαυσουν ,οι φιλοι μας ,στο λιμανι του Πειραια.Προκειται για το SKY WONDER,το οποιο πραγματοποιει ταξιδια σε ολο το κοσμο και χαριζει στιγμες χαλαρωσης και ξεκουρασης σ αυτους που θελουν ν απολαυσουν λιγες μερες ξενοιασιας και πολυτελειας μαζι.

ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ

Οταν θελουν τα ελληνικα χερια,φτιαχνουν αριστουργηματα.Αυτη η εκφραση μπορει να αποδωθει στην κατασκευη του υπεροχου αυτου πλοιου.Το ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ,ιδιοκτησια της Hellenic Seaways,αρχισε να κατασκευαζεται το 1999 αλλα ολοκληρωθηκε με τη σημερινη μορφη του ,το 2005.Η ιδεα για τη κατασκευη ενος τετοιου ταχυπλοου ,ριχτηκε στο τραπεζι απο το κ.Στριτζη,το 1999 αλλα χωρις τοτε να ολοκληρωθει .Οικονομικοι κυριως λογοι,σταματησαν την κατασκευη του ,αφηνοντας εκεινη την εποχη,πισω, ενα ημιτελες κουφαρι και αρκετους τονους υλικων, που ειχαν παραγγελθει, για το ξενοδοχειακο εξοπλισμο του πλοιου.Αναλαμβανοντας το 2005,ο κος Στριτζης,τον ελεγχο της HELLENIC SEAWAYS,επανεφερε το πλοιο ,στο προσκηνιο,οποτε με τη συμφωνη γνωμη των υπολοιπων μεγαλομετοχων της εταιριας,ξαναρχισε η κατασκευη του.Με την ολοκληρωση της ναυπηγησης του,ολοι οι καραβολατρες ,τριβανε τα ματια τους για την απιθανη αυτη κατασκευη.Πραγματικο θαυμα,για τα ελληνικα δεδομενα.Μηκους 137 μετρων και ταχυτητας 27 κομβων,ηταν ο τελειος συνδυασμος ,για ενα πλοιο ,το οποιο θα δρομολογειτο ,στα νησια του Αιγαιου μας.Ιδανικο μηκος και πλατος ,για την προσεγγιση, στα δυσκολα λιμανια των νησιων μας,μεγαλη χωρητικοτητα σε αυτοκινητα,φορτηγα και επιβατες.Αλλα το κυριοτερο ενα νεο και συγχρονο καραβι ,για τους ταλαιπωρημενους νησιωτες μας.Αρχικα τοποθετηθηκε στη γραμμη Πειραια-Χιου-Μυτιληνης ,στην οποια παροσιασε μεγαλη επιτυχια.Με την ελευση του αδελφου του πλοιου,ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ,μετακομισε στη γραμμη Πειραιας-Συρος-Ικαρια-Σαμος,οπου παραμενει μεχρι σημερα .

Σάββατο, 15 Μαρτίου 2008

GREEK SHIPPING NEWS:Aρθρο του κου Αθανασιου.H Louis Hellenic κυριαρχεί στην ελληνική κρουαζιέρα

Στη Μεσόγειο εκτιμάται ότι εφέτος θα εκτελέσουν κυκλικές κρουαζιέρες πάνω από 125 πλοία, από τα οποία τα 8 θα είναι ελληνικών συμφερόντων και μόνο 5 με ελληνική σημαία. ( όλα θα ανήκουν στην εταιρεία Louis Hellenic Cruises του ελληνοκύπριου εφοπλιστή κ. Κωστάκη Λοίζου). Επίσης δύο πλοία διαχειρίζεται και η εταιρεία Monarch Classic Cruises των Λου Κολλάκη. Μιχάλης Λάμπρου και Ανδρέα Ποταμιάνου και ένα πλοίο ο Στέλιος Χατζηϊωάννου.
Κυρίαρχος της ελληνικής κρουαζιέρας είναι πλέον ο κ. Κ. Λοίζου ο οποίος διατηρεί το αποκλειστικό προνόμιο, λόγω της ελληνικής σημαίας, της αποβίβασης και επιβίβασης τουριστών από και προς ελληνικά λιμάνια και νησιά. Η Louis Hellenic Cruises, είναι ένας από τους μεγαλύτερους τουριστικούς ομίλους στην περιοχή της Μεσογείου, αφού διαθέτει συνολικά 13 κρουαζιερόπλοια από τα οποία τα τέσσερα είναι ναυλωμένα στην Αγγλική Thomson Cruises (που ανήκει στον Όμιλο της TUI) και ένα στην Γερμανική Transocean. Πέντε από τα πλοία της Louis εκτελούν κρουαζιέρες από τον Πειραιά, δύο από τη Γένοβα. Τα πλοία της Louis που έχουν ελληνική σημαία είναι τα Aquamarine, Coral, Cristal, Orient Queen και Perla. Τα πλοία από τον Μάρτιο μέχρι και τον Δεκέμβριο θα πραγματοποιούν 3ήμερες, εβδομαδιαίες και 16ήμερη κρουαζιέρα, στα ελληνικά νησιά, καθώς επίσης και σε 12 χώρες της Μεσογείου (Κανάρια νησιά, Αίγυπτος, Γαλλία, Γιβραλτάρ, Ιταλία, Λιβύη, Μάλτα, Μαρόκο, Πορτογαλία, Ισπανία, Τυνησία και Τουρκία). Η πιο δημοφιλής κρουαζιέρα της εταιρείας είναι η Πειραιάς, Κωνσταντινούπολη, Μύκονος, Πάτμος, Κουσάντασι, Ρόδος, Ηράκλειο, Σαντορίνη, Πειραιάς.
Εξάλλου, ο Στέλιος Χατζηϊωάννου, πρόεδρος του Ομίλου της easyCruise με το κρουαζιερόπλοιο του easyCruiseOne οργανώνει κρουαζιέρες στα Ιόνια νησιά. Το διαφημιστικό του σλόγκαν είναι «το πρωί μαντολάτο, το βράδυ μαντολίνο» και είναι εμφανής η προσπάθεια του να προσδώσει στις κρουαζιέρες του έντονο τοπικό χρώμα. Το πλοίο θα ξεκινάει από τη Μαρίνα Ζέας για μια κρουαζιέρα δέκα ημερών. Δεύτερο λιμάνια είναι η Ιτέα και μετά θα πιάνει Ιθάκη, Παξούς, Άγιους Σαράντα. Κέρκυρα, Πρέβεζα, Κεφαλονιά, Ζάκυνθος και θα καταλήγει στο Κιάτο. Οι επιβάτες θα έχουν στη διάθεσή τους όλη τη μέρα και τη νύχτα για να εξερευνήσουν κάθε προορισμό, να κάνουν μπάνιο, να φάνε στα τοπικά εστιατόρια, να κάνουν clubbing. Στόχος της εταιρείας είναι οι νέες ηλικίες, αλλά με το λιμάνι των Αγίων Σαράντα είναι σίγουρο ότι θα προσελκύσει και μεγαλύτερες ηλικίες. Το πλοίο φιλοξενεί 234 επιβάτες και 54 άτομα πλήρωμα. Στόχος του Στέλιου Χατζηιωάννου, είναι να δημιουργήσει έναν εντελώς νέο τρόπο θαλάσσιων διακοπών για νέους, ανεξάρτητους ανθρώπους που θέλουν να ταξιδέψουν σε συναρπαστικούς προορισμούς σε όλο τον κόσμο, χωρίς να ξοδέψουν μια περιουσία. Για το λόγο αυτό το πλοίο της easyCruise είναι μικρού μεγέθους και ταξιδεύει τις πρωινές ώρες και φτάνει σε κάθε προορισμό νωρίς το μεσημέρι. Με αυτό τον τρόπο, σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στις συμβατικές κρουαζιέρες, οι επιβάτες της easyCruise.com έχουν όλο το χρόνο και την ελευθερία που χρειάζονται για να απολαύσουν τους προορισμούς που επισκέπτονται.Τέλος η εταιρεία Monarch Classic Cruises των Λου Κολλάκη και Ανδρέα Ποταμιάνου διαθέτει δύο πλοία, το Ocean Countes (δυναμικότητας 800 επιβατών) και το Blue Monarch ( δυναμικότητας 542 επιβατών), τα οποία θα πραγματοποιούν 3ήμερες, 4ήμερες και 7ήμερες κρουαζιέρες στα ελληνικά νησιά, την Τουρκία, την Αίγυπτο, την Κύπρο και τους Αγίους Τόπους. Οργανώνει και την 14ήμερη κρουαζιέρα που ονομάζεται «Ταξίδι στην Αρχαιότητα» που είναι ένας συνδυασμός των πιο σημαντικών και μαγευτικών προορισμών της Νοτιοανατολικής Μεσογείου, από την Ελλάδα και τα νησιά του Αιγαίου, στην Κύπρο, στο Ισραήλ και τη Τουρκία.
Τεράστιο είναι πλέον το ενδιαφέρον των τουριστών να πραγματοποιούν κρουαζιέρες στην Ευρώπη και παρατηρείται τον τελευταίο καιρό «μπουμ» κυρίως στη Μεσόγειο. Υπολογίζεται ότι συνολικά εφέτος θα διακινηθούν με κρουαζιερόπλοια περίπου 12,8 εκατομμύρια επιβάτες παγκοσμίως, ενώ κατά την περσινή περίοδο ταξίδεψαν με πλοία 12,6 εκ. Επιβάτες. Μάλιστα στοιχεία αναφέρουν ότι οι πληρότητες των κρουαζιεροπλοίων προσεγγίζουν το 105%, ποσοστό που δηλώνει το μεγάλο ενδιαφέρον των τουριστών να πραγματοποιούν κρουαζιέρες σε διάφορα σημεία της γης. Σύμφωνα με τα στατιστικά δεδομένα περίπου 10,3 εκατομμύρια επιβάτες προέρχονται από τις ΗΠΑ και τον Καναδά. Ο συνολικός τζίρος από την βιομηχανία τουρισμού στην Ευρώπη ανέρχεται σε 48,15 δις ευρώ και το 8,4% προέρχεται από τις κρουαζιέρες.

ΛΙΣΣΟΣ

Πρωτο ονομα του πλοιου ,με το οποιο θ ασχοληθουμε σημερα ,ηταν το FERRY HAMANASU.Ναυπηγηθηκε το 1972,στην Ιαπωνια.Εχει μηκος 162 μετρα και μπορει να πιασει ταχυτητα ,21 κομβων.Μετα τη ναυπηγηση του ,αρχιζει να πραγματοποιει δρομολογια, σε γραμμες της χωρας ,του Ανατελλοντος Ηλιου.Το 1987,αγοραζεται απο την ΑNEK LINES,οποτε και μεταφερεται στο Περαμα για εκτεταμενες επισκευες.Μετα απο 2 ολοκληρα χρονια,αρχιζει να πραγματοποιει δρομολογια στη γραμμη Πατρα-Ηγουμενιτσα-Κερκυρα-Ανκονα.Το 1997,μεταπηδαει στο Αιγαιο και συγκεκριμενα στη γραμμη Πειραια-Χανια ,παρεα με το ΛΑΤΩ.Εως σημερα παραμενει στην ιδια γραμμη.

Παρασκευή, 14 Μαρτίου 2008

GREEK SHIPPING NEWS:Στάση εργασίας στα πλοία προκήρυξε για τις 19 Μαρτίου η ΠΝΟ

Η Διοίκηση της ΠΝΟ κατά την σημερινή της συνεδρίαση απεφάσισε την πραγματοποίηση την Τετάρτη 19 Μαρτίου 2008 Πανελλαδικής στάσης εργασίας από ώρα 08.00 μέχρι 13.00 των πληρωμάτων σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, συμμετέχοντας έτσι στην απεργιακή κινητοποίηση της ΓΣΕΕ.Για άλλη μια φορά ενώνουμε την φωνή διαμαρτυρίας και διεκδίκησης μαζί με τους υπόλοιπους εργαζόμενους της χώρας διατρανώνοντας ότι συνεχίζουμε τον αγώνα για την προάσπιση των κυρίαρχων δικαιωμάτων των Ελλήνων ναυτεργατών.

SARDINIA VERA

Δυστυχως,σημερα,Παρασκευη,δεν πραγματοποιηθηκε, το δρομολογιο ,του SARDINIA VERA,οπως ηταν προγραμματισμενο ,απο Πειραια ,για Ναξο-Ικαρια-Καρλοβασι-Βαθυ.Μεχρι τωρα ,δεν εχει βγει καποια επισημη ανακοινωση απο την εταιρια ,για την ματαιωση του δρομολογιου.

CRISTAL

Επεστρεψε στο λιμανι του Πειραια,το κρουζιεροπλοιο της LOUIS,CRISTAL.Τις προηγουμενες μερες ηταν στα ναυπηγεια της Ελευσινας για τις ετησιες επισκευες του.Ηδη τα υπολοιπα πλοια του ομιλου ,εχουν πραγματοποιησει τις επιθεωρησεις τους και τα περισσοτερα εχουν ξεκινησει τις κρουαζιερες τους σε Ελλαδα και Ευρωπη.

ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ:Στον εισαγγελέα οδηγείται ο πλοίαρχος του «Γεωργής»

Στον Εισαγγελέα Πειραιά αναμένεται να οδηγηθεί ο πλοίαρχος του επιβατηγού-τουριστικού πλοίου «Γεωργής», που χθες κάτω από άριστες καιρικές συνθήκες προσάραξε με 278 αλλοδαπούς επιβάτες στη νησίδα «Πλατιά» του Πόρου.Σύμφωνα με τις πρώτες καταθέσεις που έλαβαν οι αξιωματικοί του Λιμενικου Σωματος προκύπτει ότι ο καπετάνιος Αντώνης Σπετσιώτης, που θα παραπεμφθεί στη Δικαιοσύνη με την κατηγορία της πρόκλησης ναυαγίου από αμέλεια, σε βαθμό πλημμελήματος, δεν ήταν στη γέφυρα του πλοίου, αφού οι καιρικές συνθήκες ήταν άριστες και το δρομολόγιο γνωστό και καθημερινό.Στη γέφυρα, όπως κατέθεσε ήδη ο πλοίαρχος, ήταν η «βάρδια», δηλαδή ο ανθυποπλοίαρχος, καθώς και ο ναύτης - τιμονιέρης- ο οποίος εκτελούσε τις εντολές πορείας που του έδινε ο αξιωματικός.Στο μεταξύ, το πλοίο παραμένει προσαραγμένο στον ύφαλο, μέχρι οι τεχνικοί να "κλείσουν" το ρήγμα που έχει δημιουργηθεί, ενώ αργά χθες το βράδυ τους αλλοδαπούς επιβάτες του "Γεωργή" υποδέχθηκε στο λιμάνι του Πειραιά ο ΥΦΕΝΑΝΠ Πάνος Καμμένος.

Πέμπτη, 13 Μαρτίου 2008

SKAI.GR:Αίσιο τέλος

Απρόσμενη περιπέτεια έζησαν 278 αλλοδαποί τουρίστες που πραγματοποιούσαν ημερήσια κρουαζιέρα στα νησιά του Σαρωνικού, όταν το πλοίο "Γεωργής" στο οποίο επέβαιναν, προσάραξε στη βραχονησίδα "Πλατιά" 4,5 ναυτικά μίλια βορειοανατολικά του Πόρου.Άμεση ήταν η ανταπόκριση πλωτών μέσων από κάθε γωνιά του Σαρωνικού, με αποτέλεσμα μέσα σε δύο ώρες να αποβιβαστούν όλοι οι επιβαίνοντες καθώς και ο μεγαλύτερος αριθμός από τους 35 έλληνες ναυτικούς, σε λάντζες και στη συνέχεια να παραδοθούν στο ταχύπλοο FLYING CAT 1 και στο επιβατηγό σκάφος "Ελπίς".Όλοι οι επιβάτες οδηγήθηκαν αρχικά στο Κέντρο Εκπαίδευσηs του Πόρου και στη συνέχεια επιβιβάστηκαν σε πλοίο με προορισμό τον Πειραιά.
Παράλληλα, πραγματοποιήθηκε έλεγχος του σκάφους από άνδρες του Λιμενικού προκειμένου να βεβαιωθεί ότι κανείς από τους επιβάτες δεν παρέμεινε σ' αυτό. Παράλληλα, δύτες έλεγξαν τα ύφαλα του πλοίου ώστε να εκτιμήσουν το μέγεθος του ρήγματος και να ξεκινήσει άμεσα η επικόλληση ελασμάτων για τον περιορισμό της εισροής.Να σημειωθεί ότι η εισροή υδάτων ήταν αρκετά μεγάλη, έτσι ώστε να είναι αναποτελεσματική η λειτουργία των αντλιών απάντλησης.Σύμφωνα με το ΥΕΝ κανένας από τους επιβαίνοντες στο τουριστικό σκάφος δεν τραυματίστηκε.Επίσης σύμφωνα με το ΥΕΝ, το πιστοποιητικό ασφάλειας του τουριστικού σκάφους ήταν σε ισχύ, όπως και όλα τα άλλα πιστοποιητικά του."Τυχαίο περιστατικό" χαρακτήρισε τη προσάραξη ο Αθανάσιος Τζαμουράνης, ανώτερο στέλεχος της Υδραϊκής Ναυτικής Εταιρίας.Σύμφωνα με τη πλοιοκτήτρια εταιρία οι επιβάτες προέρχονταν από τις χώρες: Ρωσία, ΗΠΑ, Ιαπωνία, Αυστρία, Βέλγιο, Βραζιλία, Γαλλία, Ινδία, Ισπανία, Καναδά και Αργεντινή

AQUA JEWEL

Mεταφορα σημερα,στη γραμμη της Ραφηνας-Ανδρου-Τηνου-Μυκονου και αναφορα στο πλοιο της ALPHA FERRIES,AQUA JEWELΑρχιζει να κατασκευαζεται το 1998 αλλα παραμενει ημιτελες.Το 2003 περναει στα χερια της ALPHA FERRIES ,ολοκληρωμενο κατασκευαστικα και αρχιζει να κανει δρομολογια στη γραμμη που προαναφεραμε.Για ν αυξησει τη χωρητικοτητα του ,τοσο σε οχηματα οσο και σε επιβατες ,το 2005 ,επιμηκυνεται κατα 12 μετρα.Το πλοιο κοβεται στα 2 ,περιπου στη μεση και σ αυτο το σημειο προστιθεται το νεο κομματι.Η παρεμβαση αυτη πετυχε αφου επεφερε στην εταιρια περισσοτερα κερδη απο πριν.Ο ανταγωνισμος στη γραμμη ηταν μεγαλος οποτε κατι επρεπε να γινει κι ευτυχως τα καταφερανε.Παραμενει μεχρι σημερα στη γραμμη αυτη.Αυτη την εποχη ,το βρισκουμε στο Νεο Μωλο Δραπετσωνας ,για την καθιερωμενη, ετησια ,επισκευη και επιθεωρηση του.

FLASH.GR:Σώοι και αβλαβείς

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το απόγευμα η εκκένωση του κρουαζιερόπλοιου Γεωργής, που προσάραξε στη βραχονησίδα Πλατιά, βόρεια του Πόρου, με 278 τουρίστες από την Ασία, την ανατολική Ευρώπη και τη Λατινική Αμερική.
Οι τουρίστες μετεπιβιβάστηκαν με λάντζες στο ταχύπλοο Φλάικατ, και, σύμφωνα με το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, μεταφέρονται στο Κέντρο Εκπαίδευσης του Πολεμικού Ναυτικού στον Πόρο και από κει με πλοία στον Πειραιά.
Ανάμεσα στους επιβάτες, βρίσκονται, σύμφωνα με τον κατάλογο επιβατών, 56 Ρώσοι, 163 Ιάπωνες και 58 Αμερικανοί.
Στην επιχείρηση διάσωσης έλαβαν μέρος 4 ναρκαλιευτικά και μια τορπιλάκατος του πολεμικού ναυτικού, ένα μεταγωγικό C–130, 3 ελικόπτερα Σικόρσκι, και 4 σούπερ πούμα.
Το πλοίο, ιδιοκτησίας της εταιρείας Υδραϊκή Ναυτική Εταιρία του Παναγιώτη Δρακόπουλου, πραγματοποιούσε ημερήσια κρουαζιέρα στα νησιά του Αργοσαρωνικού. Είχε αποπλεύσει το πρωί της Πέμπτης από το λιμάνι του Πειραιά με προορισμό την Αίγινα, την Υδρα και τον Πόρο, με επιστροφή στον Πειραιά αργά το βράδυ.
Τα αίτια της προσάραξης δεν έχουν γίνει γνωστά. Το πλοίο είχε σε ισχύ όλα τα ναυτιλιακά του έγγραφα, καθώς επίσης και το Πιστοποιητικό Ασφάλειας, το οποίο και του δίνει το δικαίωμα πλόων.

THE CALYPSO

Απο σημερα ,στα Ναυπηγεια της Συρου,για προληπτικο ελεγχο και ετησια επιθεωρηση,το ΤΗΕ CALYPSO,ενα απο τα κρουζιεροπλοια της LOUIS CRUISES

ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ:Προσάραξη τουριστικού πλοίου βορείως του Πόρου

Το Ε/Γ - Τ/Ρ πλοίο «Γεωργής», με 280 επιβαίνοντες, προσάραξε στη νησίδα Πλατιά, βορείως του Πόρου, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Στην περιοχή σπεύδουν σκάφη του λιμενικού, παραπλέοντα σκάφη, καθώς και ελικόπτερο σούπερ πούμα.Nα προσθεσουμε εμεις με την σειρα μας,οτι ηδη, εχουν αποβιβαστει με λαντζες, 50 ατομα και κατευθυνονται μαλλον προς τη ναυτικη βαση του Πορου.Το πλοιο δυστυχως εχει μεγαλη εισρροη υδατων........

SARDINIA VERA

Ξεκιναει επιτελους , μετα απο αρκετο χρονο παραμονης , στο Νεο Μωλο Δραπετσωνας , το SARDINIA VERA.Tα δρομολογια που θα πραγματοποιει ,θα εχουν σαν προορισμους , τη Παρο,την Ευδηλο,τον Αγ.Κηρυκο,τους Φουρνους,το Βαθυ και το Καρλοβασι.Εμεις του ευχομαστε καλη αρχη

ΑΡΙΑΔΝΗ

Μετα τη ληξη της ναυλωσης του ,στη γραμμη Πατρα-Βενετια,απο τη ΜΙNOΑΝ LINES,το ΑΡΙΑΔΝΗ,απο σημερα το πρωι ,στο λιμανι του Πειραια.

Τετάρτη, 12 Μαρτίου 2008

GREEK SHIPING NEWS:Η ΝΕΛ θα αντλήσει 33 εκ. ευρώ μέσω αύξησης κεφαλαίου

Η ΝΕΛ προσδοκά στην άντληση 33.085.454,50 ευρώ μέσω επικείμενης αύξησης του μετοχικού της κεφαλαίου. Η εταιρεία προτίθεται να εκδώσει 47.264.935 νέες κοινές ονομαστικές μετοχές, ονομαστικής αξίας 0,30 ευρώ με τιμή διάθεσης 0,70 ευρώ ανά μετοχή. Οι νέες μετοχές θα διατεθούν με δικαίωμα προτίμησης υπέρ των παλαιών μετόχων, με αναλογία 4 νέες κοινές ονομαστικές μετοχές για κάθε 10 υφιστάμενες κοινές ονομαστικές μετοχές.

ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ

Κατασκευασμενο το 1976,στην Αγγλια,ξεκινησε δρομολογια, στη γραμμη Αυστραλιας-Ν.Ζηλανδιας,με το ονομα UNION HOBART.To 1984 ,μετονομαζεται σε SEAWAY HOBART και κανει το τοπικο δρομολογιο Μελβουρνη-Χομπαρτ.Ο Βεντουρης το αγοραζει το 1993 και αφου του δωσει αρχικα το ονομα SEAWAY 1 και μετεπειτα ΑΓΙΑ ΜΕΘΟΔΙΑ ,το βαζει στη γραμμη Πατρα -Μπριντιζι.Στα ελληνικα χερια δεν παραμενει για πολυ,αφου αγοραζεται απο την EUROLINK FERRY το 1994.Αφου για αλλη μια φορα ,αλλαζει ονομα και λεγεται πια EUROMANTIQUE ,εκτελει δρομολογια ,στην Ισπανια.Στα χερια της NEL LINES ,περνα το 1999 ,με το ελληνικοτατο ονομα, ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ.Τοποθετειται στη γραμμη, Πειραιας-Μυτιληνη, με ενδιαμεσο σταθμο ,τη Χιο.Αρχικα χρησιμοποιειται σαν RO-RO αλλα συντομα ,μετα την αποχωρηση του ΣΑΠΦΩ,παιρνει ενεργο ρολο και δρομολογειται απο τη ΝΕL και σαν επιβατηγο.Σημερα το βρισκουμε στο Νεο Μωλο Δραπετσωνας να ξεκουραζεται.Φημες το θελουν να δρομολογειται απο τις αρχες Μαιου σαν RO-RO και μονο............

ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ Τ.

Εκανε την εμφανιση του ,στο λιμανι του Πειραια,το ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ Τ.Το πλοιο της ENDEAVOR LINES,εφτασε σημερα το πρωι στο μεγαλο λιμανι ,προερχομενο απο το λιμανι της Πατρας.Η επισκεψη του ,οφειλεται ,στο γεγονος ,οτι πρεπει να ετοιμαστει ,με σκοπο ,την πραγματοποιηση της ετησιας επιθεωρησης του.Υπενθυμιζουμε οτι το ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ Τ,ειναι αδελφο πλοιο του δικου μας ΛΑΤΩ

Τρίτη, 11 Μαρτίου 2008

ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ:Σάος: Σε θυγατρική της η εξυπηρέτηση δρομολογιακής γραμμής

Στη θυγατρική εταιρεία της Σάος Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία Σαμοθράκης, Θεσσαλονίκη Μ.Ν.Ε., ανατέθηκε – με σχετική απόφαση του Υπουργου Εμπορικης Ναυτιλιας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής – αντί μισθώματος η εκτέλεση δημόσιας υπηρεσίας, με συχνότητα ενός δρoμολογίου εβδομαδιαίως, για τη γραμμή Λαύριο – Σιγρί Μυτιλήνης – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος.Σύμφωνα με την εταιρεία, η υπογραφή της σύμβασης θα πραγματοποιηθεί με την ολοκλήρωση του ελέγχου από το Ελεγτικο Συνεδριο

EXPRESS SANTORINI

To EXPRESS SANTORINI ,μετα τη συντομη "περιπετεια" του στις Σποραδες,βρισκεται πια στο Νεο Μωλο Δραπετσωνας.

ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ:Ενας νεκρός από έκρηξη σε δεξαμενόπλοιο στα ναυπηγεία Χαλκίδας

Ενας νεκρός και ένας τραυματίας είναι ο απολογισμός έκρηξης που σημειώθηκε σήμερα το πρωί στο επισκευαζόμενο δεξαμενόπλοιο "Νομπέσερ", με σημαία Παναμά, στα ναυπηγεία της Χαλκίδας. Νεκρός είναι ένας 49χρονος εργατοτεχνίτης, ενώ ελαφρά τραυματίστηκε ένας συνάδελφός του, που μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο της Χαλκίδας.Όπως έγινε γνωστό από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, η έκρηξη σημειώθηκε την ώρα που οι δύο εργαζόμενοι πραγματοποιούσαν εργασίες οξυγονοκόλυσης σε μια από τις δεξαμενές αποθήκευσης καυσίμων του πλοίου.Συνελήφθη ο υπεύθυνος του συνεργείου, ενώ προανάκριση διενεργεί το λιμεναρχείο της Χαλκίδας.

HELLENIC SPIRIT

Το Hellenic Spirit ,απο σημερα για εργασιες, στα Ναυπηγεια της Ελευσινας

Δευτέρα, 10 Μαρτίου 2008

GREEK SHIPPING NEWS:Υποστέλλει από 6 πλοία της την ελληνική σημαία η Louis

«Πόλεμος» έχει ξεσπάσει μεταξύ του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και της ναυτιλιακής εταιρείας κρουαζιεροπλοίων Louis Hellenic Cruises, με αφορμή την διακοπή των εργασιών για την απάντληση του πετρελαίου, καθώς και για την ανέλκυση ή όχι του κρουαζιεροπλοίου Sea Diamond το οποίο βυθίσθηκε στην τουριστική θαλάσσια περιοχή της Σαντορίνης πέρσι τον Απρίλιο. Ωστόσο, στο παρασκήνιο η διαμάχη έχει επικεντρωθεί στο Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο, όπου η διοίκηση του ασφαλιστικού ταμείου των ναυτικών απαιτεί άμεσα από την εταιρεία του ελληνοκύπριου εφοπλιστή Κωστάκη Λοίζου, το ποσό των 1.400.000 ευρώ που αφορούν εισφορές ναυτικών και εργοδότη του κρουαζιερόπλοιου της ROC "Τρίτων".
Υπενθυμίζεται ότι πριν δύο χρόνια ο προηγούμενος υπουργός Μ. Κεφαλογιάννης είχε θεσπίσει νομοθετική διάταξη με την οποία τα κρουαζιερόπλοια που ύψωναν την ελληνική σημαία θα απαλλασσόταν από τις εισφορές. Κάνοντας χρήση αυτής της διάταξης, ο Κ. Λοίζου ύψωσε σταδιακά σε έξι κρουαζιερόπλοια του την ελληνική σημαία και έτσι η εταιρεία του Louis κυριάρχησε στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο. Τώρα, όμως, ο ελληνοκύπριος εφοπλιστής φέρεται δυσαρεστημένος με τις διάφορες και ποικίλες πιέσεις που του ασκούνται, με αποτέλεσμα να μην ξεκινήσει μέχρι σήμερα κανένα από τα κρουαζιερόπλοια του και έτσι 1.000 Έλληνες ναυτικοί να παραμένουν άνεργοι στην Ακτή Μιαούλη. Οι δύο πλευρές με ανταλλαγές επιστολών επιχειρούν να «στριμώξουν» η μία την άλλη, αλλά το μείζον θέμα είναι ότι οι 1.000 ναυτικοί ( πλοίαρχοι, μηχανικοί, αλλά ο κύριος όγκος των Ελλήνων θαλαμηπόλων) βρίσκονται όμηροι της «κόντρας» του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και της εταιρείας Louis, που τείνει να πάρει τεράστιες διαστάσεις και οι επιπτώσεις να επηρεάσουν αρνητικά όχι μόνο το ναυτεργατικό δυναμικό, αλλά και την οικονομία των περισσοτέρων νησιών του Αιγαίου. Επισημαίνεται ότι δεν υπάρχει άλλο κρουαζιερόπλοιο με ελληνική σημαία, εκτός από τα έξι πλοία της Louis.Το ζήτημα ξεκίνησε από τη σύσκεψη φορέων που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα στη Σαντορίνη, όταν ο υφυπουργός Π. Καμμένος υπογράμμισε ότι «αν η Louis δεν ανελκύσει το πλοίο, τότε θα ζητηθεί η παρέμβαση της Εισαγγελίας και θα δεσμευθεί το σύνολο της περιουσίας της εταιρείας». Μετά από δύο ημέρες υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Γ. Βουλγαράκης δήλωσε ότι η εταιρεία πρέπει να αφήσει «τα νομικά τερτίπια και να αναζητήσει την ουσιαστική λύση του ζητήματος» και πρόσθεσε με νόημα: «Οι ελληνικές θάλασσες είναι η περιουσία μας, η ιστορία μας, είναι η ψυχή μας. Όσοι κινούνται στο χώρο αυτό πρέπει καταρχήν να αντιλαμβάνονται αυτή την απλή αλήθεια και να αποδέχονται αυτό το σημαντικό για τον ελληνικό λαό αξίωμα. Είναι εξάλλου σαφές ότι για το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής αυτό το θέμα είναι και θα εξακολουθεί να είναι πρώτο στην ατζέντα μας μέχρι να υπάρξει οριστική λύση».Το υπουργείο Ναυτιλίας δεν περιορίστηκε να ζητήσει από την πλοιοκτήτρια εταιρεία να συνεχίσει την απάντληση του πετρελαίου από το κουφάρι του Sea Siamond, αλλά ζήτησε και την ανέλκυση του πλοίου. Παράλληλα άφησε αιχμές ότι θα «δεσμεύσει το σύνολο της περιουσίας της εταιρείας» - η οποία είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Κύπρου – και ζήτησε ταυτόχρονα, μέσω του ΝΑΤ, το ποσό του 1.400.000 ευρώ από τις εισφορές των ναυτικών και πλοιοκτήτη.Από την άλλη πλευρά, η ελληνοκυπριακών συμφερόντων εταιρεία ανταπάντησε στο υπουργείο Ναυτιλίας με το επιχείρημα ότι «το μοναδικό περιουσιακό στοιχείο της είναι το Sea Diamond», εννοώντας σαφώς ότι κάθε πλοίο ανήκει σε μια πλοιοκτήτρια εταιρεία και η ευθύνη δεν επεκτείνεται σε άλλη εταιρεία ή πλοίο που ανήκει στην διαχειρίστρια εταιρεία. Ειδικότερα η Louis Hellenic Cruises επισημαίνει ότι η πλοιοκτήτρια και η διαχειρίστρια του Sea Diamond εκφράζουν τη βαθιά τους λύπη και απογοήτευση για τις απροκάλυπτες προσπάθειες παρέμβασης στο έργο της δικαιοσύνης μέσω παντελώς αβάσιμων και ανυπόστατων «νομικών ισχυρισμών» περί «μετά δόλου πρόκλησης ναυαγίου» και υπογραμμίζει: «Οι δηλώσεις αυτές πλήττουν το όνομα και τη φήμη της Louis Hellenic Cruises, της μόνης εταιρείας που ύψωσε την Ελληνική σημαία στα κρουαζιερόπλοια της, απασχολεί εκατοντάδες Έλληνες αξιωματικούς και πληρώματα, έχει επενδύσει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ για την αναβίωση της Ελληνική κρουαζιέρας, ενώ ετησίως ενισχύει τις ναυπηγοεπισκευαστικές ζώνες της χώρας». Η εταιρεία του Κ. Λοίζου, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την στάση του υπουργείου Ναυτιλίας, για πρώτη φορά μετά από χρόνια δεν επισκευάζει τα πλοία στα ελληνικά ναυπηγεία, αλλά στο εξωτερικό.Όσον αφορά τις κατηγορίες που δέχεται για τη ρύπανση στη Σαντορίνη, η εταιρεία υποστηρίζει: «η πλοιοκτήτρια εταιρεία ήταν αυτή που ζήτησε από τους 8 μεγαλύτερους και ειδικότερους οίκους παγκοσμίως να εξετάσουν εάν είναι εφικτή η απάντληση των καυσίμων κίνησης του πλοίου» και οι οποίοι: « Έξι από αυτούς απάντησαν αρνητικά, έχοντας εξετάσει τα ειδικά χαρακτηριστικά της υπόθεσης. Δύο από αυτούς αρχικά δεν απέκλεισαν το ενδεχόμενο, αλλά όταν ζητήθηκε να υποδείξουν τη μεθοδολογία που θα ακολουθούσαν και αυτοί οι δύο αρνήθηκαν Σημειώνεται δε ,ότι ο διεθνούς κύρους μη κερδοσκοπικός οργανισμός ITOPF (ο πιο εξειδικευμένος διεθνώς που έχει χειριστεί τα μεγαλύτερα περιστατικά ρύπανσης παγκοσμίως), εκτιμά σε πρόσφατη του έκθεση ότι παραμένουν στο κουφάρι του πλοίου περί 136 κυβικά μέτρα πετρελαίου τα οποία δεν βρίσκονται όλα στις δεξαμενές, αλλά η μεγαλύτερη ποσότητα έχει απορροφηθεί από υφάσματα, κουρτίνες και συνεπώς δεν είναι εφικτή η απάντληση τους».Επισημαίνεται ότι ο πρόεδρος του ομίλου Λούης έχει ανακοινώσει ότι οι συνολικές ζημίες από τη βύθιση του Sea Diamond ανήλθαν σε 6 εκατ. λίρες Κύπρου, δηλαδή 10,4 εκατ. ευρώ που είναι «ίση με τη ζημία που αναμένεται να προκαλέσει η απώλεια του "Sea Diamond"»

ΘΕΟΦΙΛΟΣ

Θεοφιλος.Ενα καραβι που απο το 1974 ,που κατασκευαστηκε στο Αμβουργο,εχει αλλαξει πολλα ονοματα και εχει κανει διαφορα δρομολογια.Οπως ειπαμε ναυπηγηθηκε το 1974 και του δωθηκε το ονομα ΝΙLS HOLGERSSON.Ξεκινησε δρομολογια σε γραμμες της Νορβηγιας.Μεταπηδησε το 1977 στη Πορτογαλια.Το 1984 ονομαζεται ABEL TASMAN ,αποκτα την πρυμνια υπερκατασκευη του και δρομολογειται σε γραμμη της Αυστραλιας.Το 1993 αλλαζει παλι ονομα και βαφτιζεται SPIRIT OF TASMANIA.Με το ονομα αυτο αγοραζεται απο την VENTOURIS FERRIES,μετονομαζεται σε POLLUX και αρχιζει δρομολογια στη γραμμη Μπαρι-Ηγουμενιτσα.Τελευταιος ιδιοκτητης του πλοιου μας,η NEL LINES ,η οποια το αγοραζει το 1995 και του δινει το ονομα του μεγαλου Ελληνα ζωγραφου απο τη Μυτιληνη,Θεοφιλου. Απο τοτε μεχρι σημερα εκτελει σταθερα ,δρομολογια απο το Πειραια και με προορισμο ,τη Χιο,τη Μυτιληνη,τη Λημνο και τη Θεσ/νικη.Βεβαια η παραμονη του στα ελληνικα υδατα δεν θα διαρκεσει για πολλα χρονια ακομη,αφου το 2009 ,συμπληρωνει 35 χρονια απο τη κατασκευη του ,οποτε χρηζει και αμεση η αντικατασταση του.Ειναι αδελφο πλοιο ,του γνωστου μας σε ολους ,ΦΑΙΔΡΑ.

HELLENIC SPIRIT

Στο λιμανι του Πειραια,βρισκεται απο σημερα το πρωι ,το καμαρι της ANEK LINES , HELLENIC SPIRIT.Εντος της εβδομαδας ,πιθανοτατα,θα μεθορμισει στο Περαμα,για τις απαραιτητες επισκευες του.


Κυριακή, 9 Μαρτίου 2008

IONIAN QUEEN

Αναχωρησε απο τη ναυπηγοεπισκευαστικη ζωνη του Περαματος ,για το λιμανι της Πατρας,το ΙΟΝΙΑΝ QUEEN ,της ENDEAVOR LINES .Αναμενεται να ξεκινησει δρομολογια στις 10/3/2008 ,στη γραμμη Μπριντιζι-Πατρα

GREEK SHIPPING NEWS:Ξένοι θέλουν τα λιμάνια: Καβάλας, Αλεξανδρούπολης και Λαυρίου

Άραβες και Ινδοί ενδιαφέρονται για τα λιμάνια τη Καβάλας, της Αλεξανδρούπολης και του Λαυρίου. Στο ενδιαφέρον αυτό αναφέρθηκε ο Υφυπουργός Εξωτερικών Πέτρος Δούκας επισημαίνοντας ότι στην περίπτωση που η κυβέρνηση προχωρήσει στην ενδεχόμενη ιδιωτικοποίηση τους ή ανάψει το πράσινο φως της διαχείρισης (για 40-50-60χρόνια) τότε άμεση θα είναι και η ανταπόκριση των προηγούμενων ξένων επενδυτών.
Όπως τόνισε ο Υφυπουργός, ενδιαφέρονται και για άλλες υποδομές της χώρας όπως για το αεροδρόμιο, αυτοκινητοδρόμους ακόμα και για τα τρένα. Ειδικά για το τελευταίο Ούγγροι επενδυτές έχουν υποβάλει πρόταση στην κυβέρνηση για την αξιοποίηση των σταθμών που βρίσκονται σε Αθήνα, Λάρισα και Θεσσαλονίκη για τη δημιουργία πολυτελέστατων εμπορικών κέντρων (super malls)

CORSICA EXPRESS THREE

Ναυπηγημενο το 1996,στην Ιταλια,ηρθε στην Ελλαδα ,τον Ιουνιο του 2007,με τα χρωματα της ΚALLISTI FERRIES.Εχει μηκος 103 μετρα και αναπτυσσει ταχυτητα 36 κομβων.Εως το 2002 εκτελουσε δρομολογια στη Νικαια της Γαλλιας και μετα ναυλωθηκε σε γραμμη της Ιταλιας.Ερχομενο στην Ελλαδα , απο το κ.Σπανο,δρομολογηθηκε στη γραμμη Πειραια -Ικαριας,με απολυτη επιτυχια.Αυτη τη περιοδο βρισκεται στην ακτη Βασιλειαδη.Η KALLISTI FERRIES θα το χρησιμοποιησει και φετος στην ιδια γραμμη κατα πασα πιθανοτητα.