Τρίτη 26 Φεβρουαρίου 2008

ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ : "ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜINOAN LINES-ΟΜΙΛΟΥ GRIMALDI"

ΑΠΟ τα θέματα «μικρής πολιτικής» θα αρχίσει να υλοποιείται η συνεργασία του Ομίλου Grimaldi με την Minoan Lines με πρώτο αντικείμενο την συνέργεια των εμπορικών δικτύων των δύο εταιρειών. Τα σημαντικότερα θέματα θα πρέπει μάλλον να αναμένονται αργότερα και μάλλον μετά το Σεπτέμβριο χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ο Όμιλος Grimaldi δεν έχει ξεκαθαρίσει πως εννοεί την περαιτέρω ανάπτυξη της Minoan Lines.Αμεσα πάντως και σίγουρα μέχρι την ετήσια τακτική γενική συνέλευση των μετόχων της Minoan Lines ο όμιλος Grimaldi θα τοποθετήσει όπως έχει άλλωστε το δικαίωμα εκπροσώπους του στο διοικητικό συμβούλιο της Ηρακλειώτης εταιρείας.Στη συνέχεια θα αρχίζουν να υλοποιούνται οι κινήσεις που έχει υπόψη του ο Ιταλικός όμιλος, κινήσεις που ως ένα βαθμό προδιαγράφησαν και από τον εκπρόσωπο του Ομίλου κ. Παύλο Κυπριανού στη συνέλευση του συλλόγου των μικρομετόχων της Minoan που έγινε την Κυριακή στο Ηράκλειο.Ο κ. Κυπριανού διαβεβαίωσε για μία ακόμη φορά τους παριστάμενους κρητικούς μετόχους ότι ο όμιλος Grimaldi δεν σκοπεύει ούτε επιδιώκει να μεταφέρει την έδρα της εταιρείας από το Ηράκλειο, ούτε να αλλάξει το όνομα της. Επίσης επανέλαβε τις διαβεβαιώσεις του διευθύνοντος συμβούλου του Ομίλου κ. Emanuele Grimaldi ότι η εταιρεία θα παραμείνει στη γραμμή Πειραιάς-Ηράκλειο. Ο κ. Κυπριανού αναφέρθηκε στην ανάγκη στενότερης συνεργασίας με τις Μινωικές Γραμμές στην Αδριατική και γενικότερα στη Νοτιοανατολική μεσόγειο στο πλαίσιο του σχεδίου του Ιταλικού Ομίλου για την δημιουργία ενός δικτύου θαλασσίων μεταφορών που θα καλύπτει όλη τη Μεσόγειο.Στην ίδια συνέλευση ο διευθύνων σύμβουλος της Minoan Lines κ. Αντώνης Μανιαδάκης, απαντώντας σε ερωτήσεις των μετόχων για την πορεία της μετοχής της Minoan έκανε ιδιαίτερη αναφορά στον παράγοντα «καύσιμα» ο οποίος αποτελεί πρόβλημα για όλο τον κλάδο. Όπως εκτιμά ο κ. Μανιαδάκης εφόσον το κόστος καυσίμων επανέλθει σε ανεκτά επίπεδα η εταιρεία θα πάει πολύ καλά, τη στιγμή που ήδη μειώνει τα δάνεια.Μεταξύ των θεμάτων που «εκκρεμούν» είναι το μέλλον της επένδυσης της Minoan στη Hellenic Seaways, η οποία ως εταιρεία βιώνει πλέον μία πρωτόγνωρη κατάσταση καθώς ανήκει κατά το 1/3 σε ομίλους οι οποίοι θεωρητικά ανταγωνίζονται ο ένας τον άλλο τόσο σε εσωτερικές γραμμές όπως είναι οι γραμμές της Κρήτης όσο και στο εξωτερικό (γραμμές Αδριατικής). Το γεγονός όμως ότι η HSW δεν μπλέκεται πλέον στα πόδια ούτε της ΑΝΕΚ ούτε της Minoan, ιδιαίτερα μετά την απόφαση για αποδρομολόγηση του «Αριάδνη» από τα Χανιά, δίνει στους δυο μεγαλομετόχους της HSW την Sea Star Capital και την Minoan Lines τον απαιτούμενο χρόνο για να μεθοδεύσουν τους σχεδιασμούς τους. Ωστόσο ο μέχρι στιγμής σχεδιασμός της HSW φαίνεται να αποβαίνει προς όφελος της ΑΝΕΚ η οποία ελέγχεται κατά 32,5% από την Sea Star Capital. Ειδικότερα όπως έγινε γνωστό η HSW θα δρομολογήσει φέτος ταχύπλοο στο Ρέθυμνο και όχι στα Χανιά, αφήνοντας έτσι μοναδικό κυρίαρχο μέχρι στιγμής τουλάχιστον στη συγκεκριμένη γραμμή την ΑΝΕΚ.Επισημαίνεται ότι στο Ρέθυμνο ήταν παρούσα το περασμένο καλοκαίρι η Nel Lines η οποία αποχώρησε τελικά καθώς κρίθηκε ασύμφορη η παραμονή της για όλο το χρόνο. Στο Ρέθυμνο έχει δρομολογημένο πλοίο κάθε δυο ημέρες και η ΑΝΕΚ